neděle, srpna 28, 2016

Předpodzimní rozjímání

Rozhodně nechci léto už definitivně uzavřít a dát mu sbohem, ale lhala bych sama sobě, kdybych necítila přicházející podzim. Podzim je pro mě hodně důležitý pojem a období v roce. Asi jsem už naučená ze školských let (ty povinné pro mě letos konečně skončily), že je to období změn a začátků něčeho nového, samozřejmě tím narážím na nový školní rok, jak jinak. Ale ještě v něčem je to pro mě výjimečné. Asi si k tomu automaticky přiřazuji i zimu a s tou Vánoce, konec roku a moje narozeniny, kterými se letos dotknu čísla 20. Jsou to tři roky zpět, kdy jsem začala podzimní přírodu vnímat jinak. Ale všechno hezky popořádku...

Všechno začne slábnout a nabírat jiný rozměr. Obvykle nejsou teplé odstíny žluté a oranžové mé oblíbené, ale na podzim jim dovolím stát se mými favority. Všude, kde chodím, fotím žluto-oranžovo-červené stromy, červené plody, hnědé žaludy. S neskutečným nadšením sbírám lesklé, hnědé kaštany, rozkopávám spadané listí, proplétám se mezi ranními pavučinami, obdivuji husté mlhové peřiny, pod kterými každé ráno spí kdejaká kotlina a pak s údivem pozoruji, jak mlha ustupuje a přichází další krásný, slunečný den. Ráda pozoruji i to, jak ten den končí, protože západy slunce jsou ještě kouzelnější než jindy. A pokračuji dál ve focení. Sleduji změny na polích, kdy se sklízí poslední zemědělské plodiny a následuje orba, kdy nad traktorem lítá hejno vran (či havranů). Den ode dne pálím čím dál více svíček a popíjím litry čaje, protože to k tomu patří. Zběsile lajkuji a ukládám si do mobilu desítky fotografií, na kterých jsou dýně, protože podzim bez dýní? To by byl hřích. A na závěr začnu pokukovat po huňatých svetrech, šálách, zimních botách a obarvím si vlasy zpět na kaštanově hnědou, i když jsem ještě před měsícem trvala na červené, protože to pro mě byla ta pravá barva, od které se budou odrážet sluneční paprsky.

Ale pak jsou tu i ty špatné dny, kdy se dostaví podzimní deprese a chmury (a že jsem si jich minulý rok užila dost), zklamání, co jsem za to léto nestihla - nestihla jsem se podívat na spoustu míst, zhubnout, opálit se do čokoládově hnědé, skočit si padákem a tak. Těmto špatným myšlenkám se ale letos určitě vyhnu, protože se snažím řídit něčím na způsob, abych ničeho nelitovala, protože na všechno přijde ten správný okamžik. A tak bych to doporučila každému, aby si nelámal z ničeho hlavu, všechno má svůj čas a podzim není od toho, abychom se trápili.

Máte taky podzim tak v lásce jako já nebo dáváte přednost jinému ročnímu období?

7 komentářů:

  1. Já podzim miluju! Úplně jsem se na něj po přečtení tvého článku začala těšit :)) Taky mám nejradši, jak je všechno barevné, huňaté svetry, zimní boty na podpadku aaaa letos se asi hecnu a taky si tu moji hlavu přebarvím :)) Můj blog o focení

    OdpovědětVymazat
  2. Leto bych nejradši prodlouzila(ne uplne ta extremni vedra,ale hezky teplo),ale letos se na podzim tesim na foceni :) doufam,ze ty budes sve fotky pridavat,jako jsi psala v prvnim clanku.A preju ti,at zadne deprese ani spatna nalada neprijdou :)

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju podzim :) Léto mám taky moc ráda, ale podzim má prostě úžasný kouzlo. A taky člověk může začít nosit svetry, a to znamená, že může ztloustnout. Jupí! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Abych řekla pravdu, vždycky jsem měla pocit, že dávám více přednost létu. Ovšem poslední roky je tak horko, že se to už pomalu nedá snést, takže se na podzim i docela těším :) hlavně mám ráda, když je podzim barevný :)

    OdpovědětVymazat
  5. Miluju podzim. Barvičky, svetry, čajíček, narozeniny a blížící se Vánoce a tím pádem svátky s rodinou :) Je to období na rozjímání a myšlenky. Na knihy a tvoření. :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherný článek! ♥ Moc se mi to líbí...podzim mám ráda, ale ještě radši mám jaro (jarní prázdniny) :D

    OdpovědětVymazat
  7. Abych se přiznala, z podzimu mám trochu strach. Miluji barevnou přírodu, vrstvení oblečení a vysedávání u okna s čajem a knížkou, ale pořád cítím, jako by s koncem léta mělo přijít něco zlého. Možná to bude tím, že u mě podzimní počasí vyvolává, jako u většiny lidí pocit víc o věcech přemýšlet a následné deprese. Pevně ale doufám, že letošní podzim bude skvělý.
    Doufám, že budeš přidávat fotky, o kterých jsi psala. Taky se na focení podobných těším.
    Pěkný článek, Em♥

    OdpovědětVymazat