úterý, srpna 30, 2016

Recept: Fazolové brownies s burákovým máslem

Miluji jídlo. A hlavně sladké. Jenže cpát se jednoduchými, kupovanými dortíky a sladkostmi nejde do nekonečna. (Výjimkou jsou babiččiny koláče! Ale s mírou.) Tudíž ráda zkouším recepty na zdravá jídla, v tomhle případě sladká jídla. A když se mi něco povede uvařit nebo upéct, tak se s tím ráda chlubím, proto jsem se rozhodla chlubit se s mými výtvory i tady. Samozřejmě, že odněkud beru inspiraci, zdroje receptů najdete vždy na konci článku, pokud se ovšem nejedná o rodinný recept nebo se mi něco nepovedlo osobně ukuchtit. Akorát jedna poznámka - já ráda jídlo fotím, ať už to domácí nebo v restauraci, bohužel bych se asi jako food stylistka neuchytila, proto omluvte kvalitu fotografií nebo styling jídla. Na chuti to neubírá.

Jako první přivítejte - jak už jste si mohli přečíst - fazolové brownies s burákovým máslem. Asi bych si ještě před rokem řekla ,,Cože, fazole a kakao, no fuj'', ale zdání klame. Fazole jsou zdrojem bílkovin, dělala jsem to vlastně kvůli Štěpánovi, aby mu ta posilka byla k něčemu, burákové máslo kromě zdravých tuků by nějaké ty bílkoviny mělo obsahovat také. Ale to už si podle receptu odvodí každý sám, kolik to má živin a podobně. 

Suroviny: - 100 g bílých fazolí (suchých)
                  - 15 g mletých ovesných vloček
                  - 10 g strouhaného kokosu
                  - 2 vejce
                  - banán
                  - 3 lžíce datlového sirupu (agávového, javorového, medu, to už záleží na vás)
                  - 1 lžíce drcených lněných semínek
                  - 1 lžíce kakaového prášku
                  - 1 lžička prášku do pečiva
                  - 1 lžička vanilkového extraktu
                  - burákové máslo podle chuti

Postup: Den předem (= přes noc) jsem si namočila fazole ve vodě. Druhý den jsem je slila a uvařila v čisté vodě do měkka. Jenže já jako amatér jsem úplně neodhadla, kdy byly fazole pořádně vařené, takže pokud nejste tak zdatní jako já nebo líní, můžete použít konzervované fazole, akorát je pořádně propláchněte v čisté vodě. Fazole jsem potom rozmixovala na kaši a následně do nich přidala ovesné vločky, kokos, lněná semínka, kakaový prášek a prášek do pečiva. Banán jsem si rozmačkala a smíchala s vejci, datlovým sirupem a vanilkovým extraktem. Všechno jsem nakonec spojila v jednotné těsto pomocí šlehače, ale není to podmínkou, snažila jsem se docílit jemnější struktury a myslela jsem si, že se tvrdší fazole dopečou v troubě. Těsto jsem vylila do formy vyloženou pečícím papírem a do těsta jsem vidličkou lehce vmíchala burákové máslo, snažila jsem se, aby bylo lehce uvnitř, ale stále i na povrchu. V původním receptu je péct 30 minut na 180 °C, ale já pekla asi o trochu déle, záleží na troubě a na tloušťce těsta. 


Brownies chutnalo jak mě, tak Štěpánovi a dokonce i tchýni, ta mi dokonce řekla, že kdyby předem věděla, že v tom jsou fazole, tak to nebude jíst. Jediná chybička byly až moc do křupava upečené fazole na povrchu. Ale jinak parádní dezert nebo snídaně plná bílkovin.

Zdroj receptu: www.delicious-blog-lucie.cz
Pzn.: Slečnu doporučuji sledovat, protože má fantastický blog plný zdravých receptů!

2 komentáře:

  1. Tiež som piekla - vanilkové muffiny s horkou čokoládou :) Ale aj tento recept vyzerá neodolateľne a ja už aspoň viem do čoho sa pustím počas víkendu :)

    OdpovědětVymazat